eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: Nie sfinalizowany zakup AllegroLokalnie - zwrot kwoty zakupu dla KupującegoRe: Nie sfinalizowany zakup AllegroLokalnie - zwrot kwoty zakupu dla Kupującego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder9.news.weretis.net!usenet.blueworldhost
    ing.com!diablo1.usenet.blueworldhosting.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-media.
    com!news.highwinds-media.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!fee
    der.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx11.ams1.POSTED!n
    ot-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Nie sfinalizowany zakup AllegroLokalnie - zwrot kwoty zakupu dla
    Kupującego
    References: <6...@y...zz>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 36
    Message-ID: <5OJFO.60082$Xx4a.57228@fx11.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 15 Sep 2024 23:08:49 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Sun, 15 Sep 2024 23:08:49 GMT
    X-Received-Bytes: 2498
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:857105
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2024-09-15, Piotr <x...@y...zz> wrote:
    > Witam, chciałbym prosić o radę:
    >
    > Czy Kupujący w poniższym przypadku ma prawo wymagać
    > zwrotu zapłaconych pieniędzy?

    MZ nie. Nie zawarłeś umowy ze sprzedawcą na terminową dostawę tego
    towaru w terminie innym niż podaje Allegro. To była jego
    niezobowiązująca prawnie deklaracja. Tak sobie powiedział i nie wywiązał
    się z tego. Niesłowny gość i to wszystko.

    Co więcej, taka dygresja, nawet jakbyś miał umowe, to w przypadku
    ogólnym jego niewywiązanie się z tego zobowiązania niekoniecznie
    oznacza, że ma zwrócić całą kasę. Tu, co prawda zgaduję, potrzebowałeś
    tego na wyjazd, więc może by się udało (a może nie), ale nie ma co
    spekulować bo takiej umowy nie zawarłeś.

    Opcją na zminimalizowanie strat jest odbiór tego towaru i zwrot w
    terminie 14todniowym. Tu jest MZ samograj. Te 14 dni to zobowiązanie
    ustawowe, które ma umozliwić kupującemu zapoznanie się z cechami towaru,
    więc czas się będzie liczył od obioru.

    Nie próbowałbym natomiast bawić się w zwroty bez odbioru, bo tu MZ
    sytuacja jest dużo mniej jednoznaczna. Od kiedy liczy się termin? Czy w
    ogóle ten przepis zobowiązuje skoro nie ma mozliwości wypełnienia jego
    ducha (zapoznania się przez konsumenta z towarem)? Ktos może uznac, że
    decyzja o zwrocie ma charakter indywidualny i nie podlegający ocenie
    więc skutek jest dokładnie taki sam, ale inny ktos może właśnie
    stwierdzic, że nadużywasz przepisu gdzie cel wynikający z ustawy nie ma
    możliwości wypełnienia.

    Licz się z tym, że przy zwrocie, stracisz na kosztach przesyłki. A Inpost
    sobie nalicza opłaty za tak długie przechowywanie?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1