    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 4 Aug 2010 12:04:14 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Nie odebrane dziecko z przedszkola

    On Mon, 2 Aug 2010, RadoslawF wrote:

    > Poważnie ?
    > To skoro tak twierdzisz to będziesz taki miły i to udowodnisz ?

    To może ja:
    _117.html
    +++
    Art. 6
    Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
    wywodzi skutki prawne.
    ---

    Z góry chciałbym powybijać z głowy pomysły w rodzaju "do postępowania
    karnego nie stosuje się KC" - przepisy ogólne, *o ile nie są uchylone
    przepisami szczegółowymi* (co działa tak, że np. w KK czy KPA są przepisy
    które "zastępują" odpowiednie przepisy KC np. dotyczące terminów,
    więc *dlatego* nie stosuje się art.112 np. do określenia terminowości
    wpłaty podatków) działają w *całym* prawie.

    I co teraz? :)
    (teraz możesz przytoczyć przepisy KK, KPA lub innych aktów, wskazujące
    że w przypadku "postępowań wynikłych z niniejszej ustawy stosuje się
    zasadę iż to przeciwnik powinien coś udowadniać" :P)

    pzdr, Gotfryd