  • Data: 2007-09-06 21:34:37
    Temat: Re: Nie odebrałem poleconego z sądu
    Od: "majka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Moim zdaniem tak. Ale to jest tylko moje zdanie, pamiętam bowiem, że
    | istnieje coś takiego, jak pomyłka oczywista, która nie czyni dokumentu
    | nieważnym. W tej chwili nie potrafię przypomnieć sobie z jakiego aktu
    | prawnego to wynika, ale wiem, że coś takiego istnieje (może ktoś
    | doprecyzuje).

    kpk:
    Art. 105. § 1. Oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe oraz w obliczeniu
    terminów w orzeczeniu lub zarządzeniu albo w ich uzasadnieniu można
    sprostować w każdym czasie.

    § 2. Sprostowania dokonuje organ, który popełnił omyłkę. Jeżeli postępowanie
    toczy się przed instancją odwoławczą, może ona z urzędu sprostować
    orzeczenie pierwszej instancji.

    § 3. Sprostowanie orzeczenia lub jego uzasadnienia następuje w drodze
    postanowienia, a sprostowanie zarządzenia w drodze zarządzenia.

    § 4. Na postanowienie lub zarządzenie co do sprostowania wydane w pierwszej
    instancji służy zażalenie.