  • Data: 2010-11-16 12:10:09
    Temat: Re: Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ibqt41$spv$1@news.onet.pl...

    > Nie podasz NK do UOKiK, tak jak mógłbyś podać niesolidnego dentystę,

    Mógłbym ???

    > bo dostałeś ich usługę za darmo.

    Nie mógłbym ???

    > Dziwiło mnie jedynie, że Palik uważa, że nabija kasę NK. Nie wiem, może
    > jestem nie z tego świata, ale korzystając z *darmowych* usług (TV, gazety
    > elektroniczne, e-booki, portale infrormacyjne) nie uważam, bym nabijał
    > kabzę ich właścicielom. Tak samo, jak nie nabijam kabzy miastu, które
    > stawia billboard, tylko dlatego, że jestem mieszkańcem tego miasta. Choć
    > oczywiście nabijam ją płacąc podatki.

    Ale już udzielając się społecznie możesz nabijać. Taki sam jest udział
    zarejestrowanych użytkowników portalu takiego czy innego.

    > Wiem jakie jest działanie takiego portalu. Niemniej jednak jest inne, niż
    > to, które opisywałeś w przypadku z dentystą.
    > Podobnie jest w przypadku innych usług, gdzie jesteś bezpośrednim
    > płatnikiem za owe usługi. Tu masz prawo wymagać, stawiać warunki,
    > negocjować, podawać do sądu itp. Bo jesteś klientem, bo za to PŁACISZ, bo
    > nabijasz komuś kabzę, bo dzięki *Twoim* pieniądzom, ktoś może się
    > utrzymać.
    > W przypadku NK i jego użytkowników (bo nawet nie klientów!) jest inaczej.

    Daruj ... jest tak samo tylko waluta inna. Zawierasz umowę, możesz
    negocjować jej warunki.

    >I tylko o ten niuans mi chodziło. Wszelkie wzajemne roszczenia o
    >niedopełnienie warunków istnieją tylko na linii NK i reklamodawcy (ew.
    >innego rodzaju sponsorzy). Bo to NK świadczy im usługę, a oni mu za to
    >płacą. Użytkownicy są tylko narzędziem.

    Reklamy są narzędziem, portal jest narzędziem, użytkownicy są ..
    użytkownikami. Mogą pozwać właściciela portalu, zgłosić do UOKiK, do sądu,
    założyć własny portal itp itd

    > I ja takoż, ponieważ Twoje rady, bym zgłosił się do rady miasta w celu
    > wynegocjowania profitów z tytułu zamieszczania reklam na billboardach każą
    > mi sądzić, że mam do czynienia z nie do końca trzeźwo myślącym człowiekiem
    > :)

    Ale myślącym w odróżnieniu od Ciebie (w tym temacie)