    From: "Maciek81" <N...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Naruszenie praw autorskich do programu przez czasopismo
    Date: Mon, 28 Jul 2003 23:10:13 +0200
    Sender: <radiusok>@<unknown>

    Użytkownik "wd" <n...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:bg42gf$scp$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Nigdzie nie podawałem, że jest to program FREEWARE (bo nie jest i nie
    był).
    > Wysłałem do nich jeszcze dwa programy. Przy jednym z nich napisałem, że
    jest
    > FREEWARE przy drugim, że wersja DEMO, przy tym jednak nie pisałem niczego
    > licząc na propozycje ze strony gazety. Liczyłem, że się do mnie odezwą,
    > jeśli będą zainteresowani tematem. Ale póżniej dopiero z e-maili
    > przesyłanych przez użytkowników dowiedziałem się, że to zamieścili.

    jesteś właścicielem praw aut. oraz majątkowych praw aut. do tego programu.
    Zgłoś do prokuratury przestępstwo:

    Art. 116. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia
    cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w ust. 1 w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1,
    organizuje lub nią kieruje,
    4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.

    Art. 117. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu
    rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji oryginalnej
    lub w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub
    nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    2. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1,
    organizuje lub nią kieruje,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    > Nie sprzedaje tego programu jeszcze, ale miałem taki zamiar. Teraz to już
    > nie ma to sensu. Może uda się stworzyć nową wersję, która będzie też
    ciekawą
    > propozycją. Ale teraz tego nie wiem. Straty finansowe to właściwie brak
    > możliwości sprzedawania programu. Program został wydany za FREE w ok
    100tyś
    > egzemplarzy.

    Powództwo cywilne - odszkodowanie - oceń koszt jednego egzemplarza, pomnórz
    przez nakład płyty itd. i weź dobrego prawnika - bo jeśli mówisz, że tak
    jest to możesz liczyć na sporą kasę.