  • Date: Sat, 21 Jun 2008 02:27:43 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Naruszenie miru a wynajem

    szerszen pisze:

    > a powinno byc, ja mam umowe z data ktora swiadczy o jej wygasnieciu, ja
    > jestem wlascicielem, on nie jest i nie ma umowy swiadczacej o tym ze
    > moze tam przebywac, wiec on idzie z mojego domu, proste jak konstrukcja
    > cepa, jak mu nie pasuje, to niech on idzie do sadu, dlaczego to
    > wlasciciel ma dochodzic swoich praw

    Dlatego, że on tam mieszka i jest posiadaczem. A ty, skoro wyzbyłeś się
    posiadania, to widocznie tak bardzo go nie potrzebowałeś, więc teraz
    możesz się pofatygować do sądu, skoro tak bardzo ci zależy.

    > ??
    > po prostu dla mnie prawo wlasnoci ma wartosc, dla panstwa tez, ale tylko
    > w przypadku kiedy to o panstwa wlasnosc chodzi, jesli chodzi o cudza
    > wlasnosc to maja to w dupie jak widac

    Własności nikt ci nie odbiera. A posiadanie oddałeś dobrowolnie.

    A że własność prywatna nie jest eksterytorialna, więc polskie przepisy
    (m.in. chroniące posiadanie) nadal działają.