    From: Firankowy potwór <p...@f...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Narodowy spis powszechny
    Date: Fri, 8 Apr 2011 13:29:21 +0200
    <in57sr$llk$1@news.dialog.net.pl> <in58bg$o36$1@news.onet.pl>
    <in58uu$m8o$1@news.dialog.net.pl> <in59a4$rlo$1@news.onet.pl>
    <in5h9d$qgp$1@news.dialog.net.pl> <in6lo3$43g$1@news.onet.pl>
    <in7q0j$s6s$1@inews.gazeta.pl> <in7qmh$fh1$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1104051445080.3732@quad>
    <inf85h$5fq$1@usenet.news.interia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1104061301330.1392@quad>
    <inhlvp$400$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d9c7080$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
    <ini2lc$nvt$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d9c9641$0$2505$65785112@news.neostrada.pl>
    <ini7gr$vqa$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d9cbc20$0$2484$65785112@news.neostrada.pl>

    news:4d9cbc20$0$2484$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nikt ich nie musi liczyć ani nie muszą być w żadnym systemie
    > statystycznym, żeby być obywatelami RP.

    Dobrze, ale skąd państwo ma wiedzieć ilu ich i kto nimi jest??

    > Nie wiem jak wygląda sprawa Obraniaka, jeżeli miał raptem jednego
    > dziadka z PL - czyli co najmniej raz musiało zajść małżeństwo
    > mieszane,
    > w takim wypadku, jeżeli mnie pamięć nie myli, rodzice mają pół roku
    > na
    > wybór jakie obywatelstwo ma ich dziecko, po tym terminie domyślnie
    > jest
    > to obywatelstwo kraju w którym mieszkają. A więc jeżeli jego
    > przodkowie
    > mieszkali poza Polską, to automat działa raczej w kierunku utraty
    > polskiego obywatelstwa.

    Nie znam gościa biografii, zajrzałem tylko do notki na wikipedii, piszą
    że jego dziadek był z poznańskiego, a ten Ludwik to ani słowa po polsku
    pewnie nie znał wcześniej, urodził się jako Francuz. Przyleciał sobie do
    Polski, bo pewnie zwietrzył interes na karierę, jest za cieńki na grę
    dla Francji, to zapiszę się w kartach innej drużyny.

    > Prapramurzyna uprowadzono z Afryki w XIX w albo wcześniej. Nie jest do
    > końca wiadomo jakie prawo było wtedy w państwie z którego został
    > uprowadzony, być może niekiedy nie było tam ani państwa ani systemu
    > prawnego. Prawie na pewno na ziemiach na których się urodził
    > przynależność państwowa zmieniała się kilkakrotnie i naprawdę trudno
    > powiedzieć że np. dzisiejsze Wybrzeże Kości Słoniowej jest
    > bezpośrednim
    > spadkobiercą państwa (jakiekolwiek ono by nie było) które było tam na
    > początku XIX w.

    Niektóre państwa afrykańskie mają bardzo bogatą historię, ale na pewno
    nikt by tam nie wpadł na pomysł, że obywatelstwo ciągnie się jak smród.
    Znów Polska w tyle za murzynami.