  • Data: 2009-11-30 13:49:56
    Temat: Re: Naprawa wyrządzonej szkody... historia pewnego zakupu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 30 Nov 2009, GK wrote:

    > Skontaktowałem się, spisano moje zeznania jako pokrzywdzonego. Dalej to już
    > norma, skierowano wniosek do sądu, sprawcę ukarano.
    > Jak zwykle w takich sytuacjach sąd zasądza naprawienie szkody. Wydawało mi
    > się, że to tylko taka kosmetyka i że w zasadzie sprawcy i tak nie wyrównują
    > szkód popełnionych przez siebie. Ale w piątek dowiedziałem się, że jednak to
    > działa :-)

    W bardzo konkretnym przypadku bardzo skutecznie działa.
    Jak sąd da jakiś "kawałek" kary w zawieszeniu, pod warunkiem naprawienia
    szkody. Po prostu - szkoda nie będzie naprawiona (wpłynie choć jedno
    doniesienie) - kara się "odwiesi".
    Z opisów na .prawo wynika jedynie że taka polityka karna nie jest
    (niestety) standardem i w praktyce ktoś musi się poświęcić do roli
    oskarżyciela posiłkowego i o to wnosić (a i tak nie wiadomo, czy
    sąd się przychyli).
    IMVHO, w przypadku szkód majątkowych i karania warunkowego, taki
    wymóg powinien być 'z automatu' (z samego przepisu).

    pzdr, Gotfryd