  • Data: 2005-11-06 16:33:27
    Temat: Re: Namawianie do popelnienia przestepstwa
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Obrona powie, że oskarżonemu chodziło o "włamanie na wlasny serwer i
    > podsłuchiwanie własnych rozmów.

    a sad da wiare takiemu tlumaczeniu, tym bardziej ze lista nie zawiera tylko
    jednego dzialania.

    > OK, coby skonkretyzować dyskusję zajrzałem do KK i widzę:
    > Oznacza to tyle, że:
    >
    > 1. Nie można gentelmena skazać na podstawie artykułów szczegółowych
    > (267-269a) za pomocnictwo czy podżeganie - zawsze może powiedzieć to co
    > wyżej że chodziło mu o "włamanie" do własnego serwera, a te artykuły mówią
    > o cudzych zasobach.

    Pomocnictwo to przestepstwo umyslnie a zauwaz ze
    "czyn zabroniony popelniony jest umyslnie , jezeli sprawca ma zamiar jego
    popelnienia, to jest chce go popelnic ALBO
    przewidujac mozliwosc jego popelnienia GODZI sie na to" .

    a.. Dowiesz się jak dekodować płatna TV
    a.. Dowiesz sie jak nabić rachunek sasiadowi
    a.. Naucze cię łamać hasła zakodowanych plików
    a.. Bedziesz umiał haczyc strony internetowe
    a.. Bedziesz umial włamać sie i podsłuchiwać rozmowy na gg
    a.. Przejdziesz kurs crackowania softu

    sorry ale przy powyzszym opisie nie bylbys mnie wstanie przekonac ze
    sprzedajacy nie zdawal sobie sprawy ze wiedza ta
    moze byc wykorzystana ws posob nielegalny. zwroty "podsluchiwac, wlamac,
    haczyc" znacza to samo zarowno w potocznym jezyku jak
    i prawnym. Wiec tlumaczenie ze sie nie 'rozumie zawiłości prawnych' jest
    conajmniej nie na miejscu.
    W przypadku jednej pozycji moze i by przeszlo tlumaczenie
    <<Józek, chodź włamiemy się do mnie na chatę bo
    gdzieś mi się klucz zapodział>> i on tylko to miał na myśli Wysoki
    Sądzie, żadnych nieleganych działań"

    ale na pewno nie przy takiej liscie.

    > 2. Nie można nikogo skazać na podstawie zawartości strony internetowej,

    "jezeli napisze "Prezydent Kwasniewski to XXXXXXXXXX (najwieksze bluzgi)" na
    stronie internetowej to
    czy nie mozna mnie wtedy skazac z art 135 ust 2 ?

    > Polecam również:
    >
    > http://tinyurl.com/9scae

    znam to, nie ma zwiazku

    P.