    From: "diok" <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Należność za FV - co zrobić jak nie płacą :-(
    Date: Thu, 20 Mar 2008 10:37:53 +0100

    Użytkownik "Piotr " <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:frt92n$p1c$1@inews.gazeta.pl...
    > Mam umowę, która mówi w jaki sposób sie rozliczamy oraz podpisana FV,
    > dodatkowo korespondencje mailowa, w które osoba ta pyta na jaka sumę
    > ma być
    > wystawiona FV oraz ponaglenie mnie abym jak najszybciej dostarczył ow
    > FV do
    > fimy (do tej osoby).

    Zacznij od wysłania dłużnikowi pisma listem poleconym o treści:

    Twoje Imię i Nazwisko Nazwa miejscowości,
    20.03.2008 r.
    Twój adres

    Imię i Nazwisko (Nazwa) dłużnika
    adres dłużnika

    PRZEDSĄDOWE WEZWANIE DO ZAPŁATY

    W związku z nieuregulowaniem wobec nas należności w kwocie ?,?? zł
    wynikającej z wymienionych poniżej wierzytelności:

    nazwa wierzytelności nr data wystawienia na kwotę
    Faktura VAT nr faktury ??.??.???? r. ?,?? zł
    Faktura VAT nr faktury ??.??.???? r. ?,?? zł

    zgodnie z treścią art. 479(12) Kodeksu postępowania cywilnego wzywamy
    Państwa do natychmiastowej zapłaty należności, wynikających z wyżej
    wymienionych wierzytelności wraz z odsetkami ustawowymi od dnia
    wymagalności wierzytelności do dnia zapłaty.

    W przypadku niezapłacenia kwoty w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od
    daty otrzymania niniejszego wezwania, podjęte zostaną działania
    zmierzające do uzyskania sądowego tytułu wykonawczego, co narazi Państwa
    na dodatkowe koszty wpisu sądowego oraz koszty zastępstwa procesowego.

    Wszystkie wpłaty prosimy kierować na konto:
    Nazwa banku w którym masz rachunek
    ?? ???? ???? ???? ???? ???? ???? (nr rachunku)

    Z poważaniem
    Twój podpis

    Zanim wyślesz, zrób sobie z tego pisam dwie kserokopie. Zachowaj dowód
    nadania listu poleconego.
    Ja dałbym dłuznikowi minimum 2 tygodnie, tydzień na to aby list dotarł i
    tydzień na zapłatę.
    Jeżeli po tym terminie nie zapłaci, napisz ponownie w tym wątku, napiszę
    Ci co dalej.

    Pozdrawiam serdecznie,
    diok

    ps. w art 472(12) dwunastka nie powinnna być w nawiasie, tylko w
    indeksie górnym.