  • Data: 2015-08-28 16:21:39
    Temat: Re: Nakaz zaplaty z Pcimia Dolnego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28-08-15 o 13:48, ????? pisze:
> [...]
    > adres dlużnika (wyprowadził się w 2001 r.), dla sądu wiadomo domniemanie
    > doręczenia zastępczego.
    > I HGW o co chodzi, bo pozywającym jest Fundus Golodupcenia, a nie ewentualny
    > wierzyciel, po którym można by próbować się domyśleć.
    > Pozew o +/- 300 zł, zajęcie na +/- 1 tys. zł (wyhodowane odsetki, koszty)
    > Pytania:
    > Jak jednocześnie wnieść wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia
    > sprzeciwu, sprzeciw i wniosek o przekazanie sprawy przez SR z Pcimia do
    > rozpozanania przez sąd właściwy wg miejsca zamieszkania dłużnika (dla wygody

    Pewnie na jakimś papierze. Ustnie do protokołu się nie da. Ja bym
    jeszcze wnosił o zawieszenie postępowania egzekucyjnego do czasu
    rozpatrzenia sprawy.

    > Lub w jakiej kolejności i do którego sądu wnieść pisma: do sądu w Pcimiu
    > Dolnym, czy do sądu wg miejsca zamieszkania dłużnika (z ostrożności można i
    > tu, i tu)?

    Zarzut wnosisz do sądu, który wydał nakaz zapłaty. Z wnioskiem o
    uchylenie klauzuli wykonalności dodatkowo bym to napisał.

    > Szczególnie jak wnieść sprzeciw (równocześnie z wnioskiem o przywrócenie
    > terminu na wniesienie sprzeciwu) skoro nie wiadomo o co chodzi?

    Tu nie zgadzam się z Liwiuszem, że wniosek o przywrócenie terminu nie
    jest konieczny. Z nieznanych nam powodów sąd w 2009 roku uznał, że
    termin wniesienia sprzeciwu upłynął i tę konstatację należałoby
    oprotestować.

    > Generalnie albo roszczenie bezzasadne, albo przedawnienie (skąd wiedzieć,
    > czy to np. płatność okresowa), z uwagi na odległość do Pcimia Dolnego
    > niemożliwe zapoznanie się z aktami sprawy przed ich przesłaniem do sądu
    > właściwego wg miejsca zamieszkania.

    Może zlecić to jakiemuś miejscowemu adwokatowi / radcy prawnemu /
    detektywowi?