  • Data: 2007-03-07 00:27:00
    Temat: Re: Nagrywanie wykładu a prawa autorskie
    Od: Abu <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poreba napisał(a):

    > Młódź się ostatnio tak rozbeszczelniła, że podobno nawet na egzaminie
    > potrafi Szacownemu wskazać w stenogramie wykładu, że dane zagadnienie NIE
    > było na wykładzie wspomniane, a czas na nie przeznaczony Szacowny
    > przeznaczył na swe głębokie przemyślenia o aktalnej sytuacji
    > politycznej... Taak, nagrywanie wykładów, totalny brak szacunku

    Fakt, faktem, beszczelne te studenty !

    A do dyskusji. Wychodzi na to, że nie ma jednoznacznego stanowiska. ;(

    ale dorzucę swoje trzy grosze. Wg. mnie jest różnica między nagraniem z
    tv czy radio od nagrania wykładu. Takie nagranie (z tv/radio) jest
    kopiowaniem mniej lub bardziej dokładnym ale wykonaniem kopii, gdyż
    przynajmniej forma utworu została zachowana ( w sensie takim, że orginał
    był w tv i kopia też do obejrzenia tylko tak).
    Kopią wykładu byłaby próba wygłoszenia takiego samego wykładu słowo w
    słowo z użyciem tych samych folii czy teksu pisanego po tablicy.

    W przypadku nagrania jest to zmiana formy plus dodanie czegoś od siebie
    (obróbka sygnału itp.). Stąd wnioskuje, że raczej jest to osobny utwór.

    Problem wydaje się być z rozpowszechnianiem raczej wizerunku wykładowcy.
    Może się nie godzić na rozpowszechnianie tegoż. No właśnie czy może?
    Skoro dawał wykład publicznie?

    A,