  • Data: 2007-03-06 02:50:41
    Temat: Re: Nagrywanie wykładu a prawa autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06.03.2007 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:
    > Ktory, jak ktory ... ale akurat ten artykul niczego nie zabrania (pomijam
    > czesc o bazach danych i 'budynkach'). Jedyne watpliwosci moge miec

    Czepiasz się - nie dopuszcza :)

    > Przeniose to w inna sfere zycia. Gdyby ten przepis zabranial nagrywania
    > wykladowcy w trakcie wykladu, niezgodne z prawem byloby rowniez nagrywanie
    > "Klanu" na magnetowidzie (odcinkow premierowych; powtorki sa "juz
    > rozpowszechnione").

    No a co ja Ci napisałem w jednym z pierwszych postów tego wątku? :) Tyle,
    że akurat znacznie szerzej (nie ma znaczenia czy premierowy czy nie). Nie
    można rejestrować bo nie mówimy o egzemplarzach, a tylko tych dotyczy
    dozwolony użytek. Ja niestety nie mam przekonania czy rozszerzające
    rozpatrywanie egzemplarza w oderwaniu od fizycznej kopii (jak to sugeruje
    Olgierd) jest słuszne. No i niekoniecznie pozorna absurdalność jakiegoś
    przepisu powoduje, że przestaje on istnieć :)

    --
    Marcin