  • Data: 2003-10-12 16:05:52
    Temat: Re: Nagrywanie lekcji
    Od: "Holi" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał:
    > A co na to sam nauczyciel?

    Nauczyciele różnie reagują niektórzy nie mają nic przeciwko a niektórzy
    kategorycznie się sprzeciwiają, ale chodziło mi o przypadek kiedy się
    nagrywa
    lekcje bez wiedzy nauczyciela czyli być może sobie tego nie życzył. Statut
    szkoły tego nie zabrania a ponieważ to jest szkoła publiczna wydawało mi się
    że nauczyciel jest wtedy traktowany jako "urzędnik państwowy" i można to
    nagrywać bez zezwolenia nauczyciela. Z tego co wiem to "osoby publiczne"
    o ile nie jest to "tajny wykład czy rozmowa" można nagrywać bez ich zgody.
    Kumpel po prawie administracyjnym tłumaczył mi to tak: jak notujesz na
    wykładzie to nie odwzorowujesz dokładnie słowa nauczyciela (czyli jest to
    zgodne z prawem) a jak nagrywasz wykład na dyktafon to odwzorowujesz
    dokładnie słowa nauczyciela co może być niezgodne z prawem (łamanie
    praw autorskich)