eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNa co zwracać uwagę czytająć umowę?Re: Na co zwracać uwagę czytająć umowę?
  • Data: 2007-10-29 23:19:16
    Temat: Re: Na co zwracać uwagę czytająć umowę?
    Od: "Monika Kowalik" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Adramelech <a...@t...nie.ma> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Będę podpisywał umowę na meble kuchennę z mała firmą nie mającą swego sklepu.
    > Gość chce 2000zł zaliczki. Na co zrócić uwagę podpisując taką umowe by nie

    Ja właśnie próbuję odzyskać 650 zł z 1000 zaliczki, którą wpłaciłam gościowi
    ponad rok temu na drzwi. Drzwi oczywiście nigdy nie ujrzałam. Sprawa w sądzie,
    sporo osób poszkodowanych w ciągu 2 lat dziłalności firmy - zaliczki od 1000
    do 3500 (o takich była mowa w zarzutach prokuratorskich). Gość ze wszystkiego
    wyszedł obronną ręką. Czeka mnie proces cywilny.

    Po moich doświadczeniach wiem, że nie można się przed takimi ustrzec.

    Co najwyżej żądała bym szybciej zwrotu zaliczki - jeśli tylko termin w umowie
    mija o ok. 2 tygodnie - to może już niepokoić.
    Możesz sprawdzić też wiarygodność firmy - z kim zawierasz umowę czy ten ktoś
    to właściel, pełnomocnik. Takie rzeczy wiedzą w gminie gdzie firma jest
    zarejestrowana w Wydz. Gospodarczych.
    W umowie ważne są - wyraźne pieczątki, podpisy, jasno określony termin
    wywiązania się z umowy, zakres prac, konkretne daty.

    Oczywiście na zaliczkę też musisz mieć kwit.

    Kupowałam mnóstwo rzeczy do nowego domu i dosyć często bywały opóźnienia w
    realizacji umów. Różnie bywa. Ok. jeśli jest kontakt ze strony firmy, która
    informuje Cię o powodach opóźnień.

    Nasz znajomy zapłacił ostatnio kupę kasy za zaliczkę na okna (były nietypowe)
    - ok. 10 tys. Mimo że miały być za 4 tyg. dostał je za 4 miesiące. Idąc do
    sądu i tak zapewno szybko nie odzyskałby kasy. Chciał również zamknąć budynek
    przed zimą. Mnustwo stresów, ale w końcu udało się pozytywnie załatwić sprawę.

    Wpadek nie udało się ustrzec jedna to właśnie zaliczka, a druga to dot.
    reklamacji parapetów zewn. po 4 miesiącach. Nie wiem gdzie gościa szukać -
    firma się zwinęła, gość nie odbiera korespondencji. W biurze rzecznika praw
    konsumenta powiedzieli mi, że nic się w takiej sytuacji zrobić nie da...










    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1