  • Data: 2002-10-24 21:53:24
    Temat: Re: NOWY Wspolnik
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 23 Oct 2002, :: [rw] gericotel :: wrote:
    [...]
    >+ 3) Wspolnik boi sie aby "nie zostal na lodzie" i zaproponowal ze
    >+ bedzie oficjalnie jednym z wspolwlascicieli firmy, bez mozliwosci
    >+ ingerowania w konta, zmian dokumentow, itd itd.

    WFK: IMO nie masz możliwości skutecznego zabronienia wspólnikowi
    (jak rozumiem - S.C.) dostępu do "współwłasnej firmy" (włączając
    dokumenty i konto - *o ile formalnie zażąda*) ani - co tu
    będzie ważniejsze - wyłączyć *własnej* odpowiedzialności
    za zobowiązania wspólnika ("dokumenty które podpisze")
    na rzecz osób trzecich. Jeśli on *mi* podpisze fakturę
    (w imieniu S.C.) to *ty* będziesz za to odpowiadał tak
    jakbyś ty podpisał.
    Jasne ? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd