  • Data: 2009-12-19 17:56:56
    Temat: Re: Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Sama praca niesie ryzyko. Coś jak odpowiedzialność na zasadzie ryzyka,
    > a nie na zasadzie winy. Wypadki śmiertelne się zdarzają nawet przy
    > zachowaniu środków bezpieczeństwa.

    > I czym się ich śmierć różni np. od śmierci górnika?

    I właśnie o to chodzi.
    Co byś zrobił jakby w ramach zakresu obowiązku na twoim stanowisku
    pracodawca umieścił zapis o obowiązku narażania własnego życia?
    Oni (policjanci i strażacy) robili to z obowiązku mając oczywiście
    świadomość ryzyka natomiast w przypadku górnika jest to zazwyczaj
    kwestia pecha lub nie przestrzegania przepisów BHP.

    > Jest mnóstwo podobnych zawodów. Choćby ratownik wodny. Albo kaitan
    > statku. I co z tego ma wynikać?

    Widzę, że nie jesteś w temacie.
    Ratownik wodny ma prawo oszacować własne ryzyko i jeśli jest zbyt duże
    to zaniechać niesienia pomocy (przynajmniej jak w 1987 roku robiłem
    uprawnienia to taki stan prawny obowiązywał).

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com