  • Data: 2008-09-03 07:27:14
    Temat: Re: Można nagrywać policję podczas czynności służbowych?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał

    > Raczej sprawdzić dane osobowe, bo DO nie mam obowiązku posiadać.

    Zgodnie z Ustawą nazywa się to legitymowanie, bez względu na sposób
    ustalenia.
    Poza tym jest Rozporządzenie regulujące tryb postępowania przy legitymowaniu
    (do znalezienia na stronie KGP), które określa co jest podstawą ustalnia
    oprócz DO. W razie braku dokumentów w zasadzie policjant nie powinien
    poprzestać na sprawdzeniu danych podanych ustnie, konieczne jest
    potwierdzenie przez inną osobę posiadającą dokument lub okazanie innego
    dokumentu. Tak, więc obowiązku noszenia DO nie ma, ale jak policjant będzie
    chciał robić zgodnie z prawem to trzeba się liczyć np. z doprowadzeniem do
    miejsca zamieszkania czy komisariatu w celu dalszego ustalenia. Jak ktoś
    jest sam i niemając DO liczy na to, że poda dane i sobie pójdzie, liczy w
    zasadzie na to, że policjant będzie niesamowicie miły i pójdzie mu na rękę.