    From: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Można nagrywać policję podczas czynności służbowych?
    Date: Tue, 2 Sep 2008 11:48:36 +0200

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał
    > Włażą mi do domu, wyciągam kamerę/aparat/telefon, mogę mi zabronić? A
    > jeśli jestem tylko gościem w tym domu? Czy mogę nagrywać pracę policji
    > podczas np. zatrzymania na ulicy obcej mi osoby lub pojazdu?

    Generalnie możesz nagrywać wszystko do czego masz dostęp, a więc będąc w
    jakimś domu czy na ulicy.
    Z rejestracją czynności procesowych to są zdania podzielone bo reguluje je
    kpk, a tam jest napisane o procedurze rejestrowania tychże czynności (ale
    tak z punktu widzenia utralania dowodów, w czasach tworzenia tego aktu
    ludzie kamer nie mieli). Tak więc, wydaje się że nie stanowi przeszkód
    rejestrować innym na użytek prywtny.

    W innych przypadkach jak będziesz chciał rejestorwać policjant mają prawo
    wydać Ci różne polecenia np. gdyby im to utrudniało pracę lub gdy będą
    chcieli podjąć czynności wobec Ciebie np. wylegitymować to może być trudno
    utrzymać kamerę w ręce;)

    Mam jednak wrażenie, że w Polsce ludzie mają alergię na aparaty i kamery,
    zwłaszcza rózni urzędnicy i funkcjonariusze, żądaj ich wyłączenia, w
    zasadzie bez podania podstawy prawnej. Tak więc w praktyce może być trudno,
    bo policjant jak będzie chciał Ci zrobić na złość to trudno mu nie będzie. A
    jak emocje wezmą górę to aż strach pomyśleć co się może zdarzyć: kolejny
    artykuł w brukowcu i pokrętne tłumaczenie rzecznika prasowego. A i na Ciebie
    może coś znajdą, może stawialeś opór, może przeklnąłes w pyskówce z
    władzą...