  • Data: 2010-09-29 14:06:17
    Temat: Re: Można kraść zgodnie z prawem
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i7vg5s$lle$...@i...gazeta.pl...

    > Ale przecież już wyjaśniłem. Było czytać. A poza tym co tu wyjaśniać jak w
    > przepisie, do którego jak rozumiem nie sięgnąłeś, jest wyraźnie napisane
    > jakie roszczenia wchodzą w grę.

    Art. 461. § 1. Zobowiązany do wydania cudzej rzeczy może ją zatrzymać aż do
    chwili zaspokojenia lub zabezpieczenia przysługujących mu roszczeń o zwrot
    nakładów na rzecz oraz roszczeń o naprawienie szkody przez rzecz wyrządzonej
    (prawo zatrzymania).
    § 2. Przepisu powyższego nie stosuje się, gdy obowiązek wydania rzeczy
    wynika z czynu niedozwolonego albo gdy chodzi o zwrot rzeczy wynajętych,
    wydzierżawionych lub użyczonych.

    nowiec wyjasnij mi ktora czest tego przepisu mowi o tym ze narzedzia wolno,
    a domu nie wolno
    dom jak i narzedzia nie byl wynajety, wydzierzawiony, czy uzyczony

    dom zostal oddany w chwilowe wladanie na czas remontu robotnikowi, dostal do
    niego klucze, itd, w przepisie nie ma rozroznienia na rzeczy ruchome i
    nieruchome, o czynie niedozwolonym tez nie ma mowy

    > Jak mnie nuda przyciśnie to pisze ;)

    no to niech ci sie chwile ponudzi ;) i przetlumacz to z prawniczego na
    polski