eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMozliowsc odwolania sie od przyjetego mandatu oraz przepisy o .. › Re: Mozliowsc odwolania sie od przyjetego mandatu oraz przepisy o ..
  • Data: 2004-08-25 20:09:47
    Temat: Re: Mozliowsc odwolania sie od przyjetego mandatu oraz przepisy o ..
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:7d2e.00000708.412af1d3@newsgate.onet.pl...

    > Dlaczego nie obowiązywał będąc po lewej stronie? Poprosze jakiś komentarz,
    > wykładnię itp.

    Zgodnie z przepisami: Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej stronie
    jezdni lub nad jezdnią dotyczy kierujących znajdujących się na wszystkich
    pasach ruchu; jeżeli jednak znaki są umieszczone nad poszczególnymi pasami
    ruchu, to znak dotyczy tylko kierujących znajdujących się na pasie, nad
    którym znak jest umieszczony. Znak drogowy umieszczony po lewej stronie
    jezdni lub pasów ruchu stanowi powtórzenie znaku umieszczonego po prawej
    stronie, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej. Umieszczony po lewej
    stronie nie wiadomo do czego się odnosi. Najpewniej do chodnika, bo on
    znajduje się po lewej stronie znaku.

    Widząc go można również zasadnie domniemywać, że ktoś ów znak obrócił. W
    zasadzie przychodzi mi tylko znak zakazu zatrzymywania lub postoju, które to
    ustawiane bywają po lewej stronie i wówczas dotyczą tej strony.

    W praktyce można w takim wypadku skutecznie przed sądem podnieść zarzut, że
    się znaku nie widziało. Wszak kierujący może się nie spodziewać takiego
    sposobu oznakowania, a jeśli go nawet zauważy, to może uznać, że nie dotyczy
    on jezdni, po której się porusza. Nie ma zaś obowiązku deliberować, czego ów
    znak może dotyczyć i czy czasami mimo wszystko nie dotyczy jego.

    Po dostrzeżeniu takiego dziwnego oznakowania kierujący powinien moim zdaniem
    zachować szczególną ostrożność przy dalszej jezdni, albowiem zasadnie może
    jedynie przypuszczać, ze doszło do nieuprawnionego pozmieniania oznakowania.
    Organ odpowiedzialny za ustawienie znaków powinien je ustawiać zgodnie z
    przepisami. No i ewentualnie powinien powiadomić policję - choćby
    telefonicznie - o przypuszczeniu popełnienia wykroczenia polegającego na
    poprzestawianiu znaków. Ale to obowiązek społeczny, więc za jego
    niedopełnienie nic nie grozi.