    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moment kiedy Stoen powinien zmienić taryfę z C11 na G11
    Date: Mon, 17 Nov 2008 22:59:04 +0100

    Użytkownik "A" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:gfs2e1$51i$1@news.wp.pl...

    > 14.02.2008r. podpisuję umowę in blanko, bo "nie podepną prądu"
    > 28.04.2008r pojawiają się wpisy od stoenu. Prawdopodobnie technik
    > podpiął
    > liczniki i prąd. I wpisanie taryfy C11
    > 06.06.2008r. urząd wydaje pozwolenie na zamieszkanie
    > 23.06.2008r. decyzje się uprawomocnia
    > 14.10.2008r. nieczytelna adnotacja na umowie
    > 23.10.2008r. Inwestor/budowlaniec informuje mnie i Stoen, że jest taka
    > decyzja. Nie wiem kiedy do Stoeanu faktycznie pismo dotarło.
    > 30.10.2008r. podpisy referentów stoenu.
    > 03.11.2008r. stempel pocztowy na kopercie z fakturami zaliczkowymi i
> [...]

    Moim zdaniem problem leży w tym, że STOEN zdecydowanie nie ma racji
    próbując naliczyć Ci według wyższej stawki. Poczekajmy na tę ostateczna
    fakturę, choć na Twoim miejscu uregulował bym te cząstkowe. Jeśli
    ostateczna faktura będzie po wyższej cenie, to bym na piśmie im zwrócił
    uwagę na jej wadliwość i zapłacił bezsporną część. W piśmie nie wdawał bym
    się w ogóle w polemikę kto kiedy i czemu tak późno ich powiadomił o zmianie
    sposobu użytkowania, a podnosił, że mieszkanie było użytkowane jako
    mieszkania, więc taka taryfa powinna obowiązywać.

    Jeśli nadal będą się upierać przy swoim to traktował bym to jako naruszenie
    przepisu art. 56.1 pkt 6 Ustawy Prawo Energetyczne i powiadomił o tym
    Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Prezes dysponuje mechanizmem prawnych
    w postaci dość dotkliwych kar pieniężnych w celu doprowadzenia do stanu
    zgodnego z prawem.