    From: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moje boje z certyfikatami.
    Date: Tue, 20 Jan 2004 21:35:34 +0100
    Sender: a...@o...pl@host-81-190-52-217.lublin.mm.pl

    > Mam pomysł na działalność gospodarczą (produkt). Jednak do tego co chcę
    robić
    > jest nałożony obowiązek certyfikacji. Który kosztuje pieniądze jakich ja w
    życiu
    > na oczy nie widziałem :(
    >
    > Ale jest w ustawie o badaniach i certyfikacji taka furtka:
    > Art. 13
    > 4. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy wyrobów wykonywanych
    jednostkowo
    > na indywidualne zamówienia użytkowników, pod warunkiem, że zostaną
> [...]

    może się mylę (kiedyś miałem to na "patentach i wynalazkach").

    ale jak pamiętam to chodzi o wykonanie czegokolwiek na własny użytek.
    Do takiego celu można niezważać na prawa patentów, certyfikacji itd.
    Czyli samemu zrobić np. filtr do papierosa (ile w książkach patentowych jest
    filtrów opisanych - zapewniam że dziesiątki) korzystając z czyjegoś pomysłu
    (opatentowanego) i wypalenie. Jednak sprzedanie tego papierosa (filtra) to
    już łamanie prawa.

    Coś w rodzaju "wykonanie czegoś w celach badawczych" i "wykorzystywanie w
    celach badawczych" - może sprawa ma się inaczej.

    pozdrowienia