    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mo?e sprzeda? program czy nie
    Date: Mon, 14 Jun 2010 19:28:00 +0000 (UTC)

    witek napisal:
    > Dodatkowo jeszcze dorzuciłbym haslo firmanctwo.

    Dlaczego firmanctwo? Po drodze odbywa się bardzo istotne przetworzenie
    kodu źrółowego do formy binarnej. Jeżeli do fabryki wyślę bele tkaniny,
    a odbiorę gotowe płaszcze to też będzie firmanctwo?

    Mam wrażenie, że za bardzo dałeś się zasugerować tradycyjnej formie
    firmy software'owej, która obsługuje wszystko począwszy od analizy
    projektu do pakowania gotowych retailowych pudełek. Teraz jest większa
    specjalizacja i nic nie stoi na przeszkodzie, aby gotowy kod źródłowy
    oddać do kompilacji, być może połączonej z małym debuggingiem i optymalizacją,
    a potem odebrać gotowe binaria. Ot, pierwszy przykład z brzegu: program
    w Fortranie oddany do kompilacji na CUDA. Mam iForta, nie mam PGI.
    Kod jest formalnie poprawny, ale idzie na CPU, a nie na GPU. Firma
    posiadająca PGI kompiluje mi go do binariów na CUDA. Odbieram, płacę
    i sprzedaję swoim klientom, którzy chcą się akcelerować CUDA.

    Kupuję usługę: wytworzenie kodu binarnego na podstawie kodu źródłowego

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek