    From: mauser50 <m...@-...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie spółdzielcze
    Date: Wed, 22 Aug 2007 18:49:21 +0200

    Piotr S. pisze:
    > Witam
    >
    > Może ktoś będzie mógł doradzić w sprawie mieszkania. Obecnie posiadam
    > lokatorskie prawo do lokalu. Chciałem skorzystać z nowych uregulowań
    > prawnych i na podstawie Art. 7 pkt 2 (str.18) ustawy
    > http://tinyurl.com/2n4rr3 przekształcić moje mieszkanie na spółdzielcze
    > własnościowe prawo do lokalu. Niestety otrzymałem ze Spółdzielni odmowę
    > umotywowaną tym, że budynek częściowo leży na terenie prywatnym a
    > częściowo jest w użytkowaniu Spółdzielni. Osoby, których budynki w
    > całości leżą na terenie prywatnym mogą dokonać przekształcenia (wg
> [...]
    Witam

    Taką sytuację przewidział ustawodawca i według mnie powinieneś wystąpić
    do spółdzielni o przekształcenie prawa spółdzielczego lokatorskiego
    prawa do lokalu na prawo spółdzielcze własnościowe do tego lokalu.
    Zgodnie z ustawą spółdzielnia nie może przekształcić spółdzielczego
    lokatorskiego prawa do lokalu na prawo odrębnej własności gdy
    nieruchomość posiada nieuregulowany stan prawny w rozumieniu art. 113
    ust. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
    lub spółdzielni nie przysługuje prawo własności lub użytkowania
    wieczystego gruntu, na którym wybudowała sama budynek lub wybudowali go
    jej poprzednicy.

    Z poważaniem
    mauser50