eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMieszkanie - jak "zapewnić" sobie jego otrzymanie po ew. śmierci właściciela › Re: Mieszkanie - jak "zapewnić" sobie jego otrzymanie po ew. śmierci właściciela
    From: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie - jak "zapewnić" sobie jego otrzymanie po ew. śmierci
    właściciela
    Date: Mon, 05 Oct 2009 19:59:06 +0200

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > IMVHO optymalnym rozwiązaniem byłaby darowizna z obciążeniem
    > mieszkania prawem dożywotniego zamieszkania na rzecz mamy.
    > IMVHO jest to możliwe (zaznaczam, bo *nie* mam na myśli
    > dożywocia, obejmującego więcej "zapewnień", acz nie mam również
    > zamiaru powiedzieć że miałoby być gorszym rozwiązaniem - przynajmniej
    > z p. widzenia Twojej mamy).
    > Rzuć okiem:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    > ...na art. 252, 296 i 908 (i zawsze "odpowiednio dalsze")
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Tak, ale mi chodzi w tej chwili o fakt, że za spisanie jakiejkolwiek
    darowizny u notariusza muszę zapłacić. Niestety goni mnie kredyt który
    wziąłem na to mieszkanie i teraz nie bardzo mam kasę na tego notariusza.
    Dlatego zadałem pytanie na grupę, by mieć jakąs pewność, że mieszkanie
    mi nie przepadnie. To że podatek od darowizny może wrócić to wiem, i
    pewnie wróci. Ja mam tylko nadzieje ze przed jego powrotem wytrzasnę
    kasę na spisanie pisma u notariusza ;)

    Dziękuję wszystkim za pomoc i czekam na ewentualne inne sugestie gdyz
    temat może jeszcze nie jest wyczerpany.

    pozdrawiam,
    Glexu