eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMieszkanie - jak "zapewnić" sobie jego otrzymanie po ew. śmierci właściciela › Re: Mieszkanie - jak "zapewnić" sobie jego otrzymanie po ew. śmierci właściciela
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie - jak "zapewnić" sobie jego otrzymanie po ew. śmierci
    właściciela
    Date: Mon, 5 Oct 2009 19:45:37 +0200

    On Mon, 5 Oct 2009, Glexu wrote:

    > Nie, jestem jedynakiem. Rozumiem że w takim przypadku po śmierci mamy
    > mieszkanie będzie należało do mnie?

    Najwyraźniej :)

    > Czy będą prawdopodobne komplikacje prawne
    > i warto była by sie ubezpieczyć jakimś pismem u notariusza?

    Popatrz na to tak: *dziś*, zarówno darowizny jak i spadki są objęte
    zwolnieniem podatkowym. Do niedawna tak nie było.
    Jak podejrzewasz, że sugeruję, że kiedyś znowu może tak nie być
    (znaczy że spadkobierca może zostać zobowiazany do zapłacenia
    podatku), to dobrze podejrzewasz.
    IMVHO optymalnym rozwiązaniem byłaby darowizna z obciążeniem
    mieszkania prawem dożywotniego zamieszkania na rzecz mamy.
    IMVHO jest to możliwe (zaznaczam, bo *nie* mam na myśli
    dożywocia, obejmującego więcej "zapewnień", acz nie mam również
    zamiaru powiedzieć że miałoby być gorszym rozwiązaniem - przynajmniej
    z p. widzenia Twojej mamy).
    Rzuć okiem:
    _117.html
    ...na art. 252, 296 i 908 (i zawsze "odpowiednio dalsze")

    pzdr, Gotfryd