    From: "HANA" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Meldunek na pobyt stały cudzoziemca
    Date: Thu, 19 Feb 2009 01:39:13 +0100

    Użytkownik "Wheeler" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gnhn8t$b2k$1@achot.icm.edu.pl...
    > Witajcie,
    >
    > Stoję teraz przed pewnym problemem. Znajoma rodziny zwróciła się do mnie z
    > nietypową prośbą. Otóż jest ukrainką, która do tej pory studiowała, ale w
    > chwili obecnej chciałaby założyć rodzinę etc. i rozwiązać problem kart
    > tymczasowego pobytu. Zaproponowała, żebym jej pomógł, meldując ją w moim
    > mieszkaniu na pobyt stały. Operacja ta rzekomo spowoduje, że otrzyma kartę
    > pobytu na 10 lat.

    Nieprawda, karta stalego pobytu nie jest przyznawana bo ktos ma meldunek.
    Znajoma ma firme w polsce, kupila sobie mieszkanie, oczywiscie jest tam
    zameldowana, placi podatki itp.
    a i tak co roku musi wyrabiac nowa karte.

    Cała operacja ma potrwać ok 3 m-cy i po tym czasie ma się
    > od nas po prostu wymeldować i cała sprawa ma się zamknąc bez żadnych
    > konsekwencji.

    Bzdura, przez te 3 miesiace na 100% Imigracyjny bedzie sprawdzal czy
    naprawde tam mieszka, licz sie z wizytami dzielnicowego i to nie raz a kilka
    razy, mozesz tez "zlaiczyc" wezwanie do imigracyjnego.

    > Z góry zastrzegam, że nie mam o tym większego pojęcia więc chciałbym
    > zasięgnąć Waszej opinii. Póki co nie spotkałem się z nią żeby omawiać
    > szczegóły bo chciałbym się dowiedzieć o ryzykach takiej operacji z innego
    > niż ona źródła. Stąd też opis sytuakcji jest nieco enigmatyczny. Po prostu
    > wyznaję zasadę ograniczonego zaufania.

    I masz racje, ja to znam z autopsji, walczylem o karte stalego pobytu dla
    mojej dziewczyny i mimo pracy w polsce i zameldowania u mnie wszystko bylo
    bardzo dokladnie sprawdzane, wygladalo to podobnie jak na amerykanskich
    filmach, lacznie z przesluchaniem w imigracyjnym.

    > Czy moglibyście napisać mi czy ta operacja jest faktycznie całkowicie
    > bezpieczna, czy wiąże się z jakimiś konsekwencjami i czy w ogóle ma to
    > jakikolwiek sens? Moge poświęcić dla niej trochę czasu na meldunki itp
    > urzędowe sprawy ale np. nie chciałbym się dowiedzieć później że nachodzą
    > mnie w domu jakieś służby. Moje mieszkanie jest na kredyt i nie chcę
    > dodatkowo narażać się na pytania z banku (o ile jest jakaś droga za pomocą
    > której ten mógłby się o tym dowiedzieć). No i na koniec - czy do tego nie
> [...]

    Mam nadzieje ze ci troche rozjasnilem
    a w/g mnie znajoma cos kombinuje, jak znam zycie to poprostu chce zostac w
    polsce i tyle,
    mozesz jej powiedziec ze karte najszybciej dostanie jak bedzie miala prace w
    polsce, albo jak wyjdzie za maz
    moze jeszcze probowac powolac sie na konkubinat bo imigracyjny honoruje taki
    zwiazek ale beda sie dopytywali o date slubu co rok.

    pozrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl