    Subject: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Thu, 9 Apr 2020 16:35:45 +0200

    W dniu 09.04.2020 o 16:26, r...@o...pl pisze:

    > Ale jak? Co, jak i gdzie zapisali? Też są to rozporządzenia? Bogatsze w treść
    > niż nasze?

    Oni od początku mają "stan wyjątkowy". Jeśli to kogoś interesuje, to
    mogę zapytać czym to wprowadzili, ale żeby ocenić, to trzeba by było
    analizować cały ich system prawa. Rozporządzenie na Słowacji
    niekoniecznie musi być tym samym, co u nas.

    > Wszyscy jadą po naszych rozporządzeniach - ale czy w innych krajach jest dużo
    > lepiej? Chciałbym wiedzieć. Może nasi się wzorują na zapisach w innych krajach,
    > a może przeciwnie, odkrywają Amerykę robiąc to pokracznie i żałośnie, zamiast
    > dopasować coś sprawdzonego.

    Ludzie marudzący często zapominają, że wprowadzane zakazy należy
    rozważać na dwóch płaszczyznach. Merytorycznej i prawnej. U nas wszyscy
    czepili się tej płaszczyzny prawnej. A to tylko ta mniej istotna część
    zakazu.

    --
    Robert Tomasik