  • Data: 2004-06-02 14:52:36
    Temat: Re: Mandat za jazdę bez biletu - nowy problem
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Falkenstein napisał:

    > W prawie przxewozowym jest że w przypadku skierowania wewania do zapłaty
    > bieg terminu przerywa się na 3 miesiące

    Czy nastąpiło skuteczne doręczenie wezwania ?
    List zwykły przecież nigdy nie dochodzi ;) Jeśli ktoś twierdzi inaczej
    niech to udowodni ...

    Co do twej informacji :

    Art. 77. (Dz.U. Nr 50 poz. 601 z dnia 21 czerwca 2000 r.)
    4.Bieg przedawnienia zawiesza się na okres od dnia wniesienia
    reklamacji lub wezwania do zapłaty do dnia udzielenia odpowiedzi na
    reklamację lub wezwania do zapłaty i zwrócenia załączonych dokumentów,
    najwyżej jednak na okres przewidziany do załatwienia reklamacji lub
    wezwania do zapłaty.

    Coś jakoś inaczej to jest ... Wezwania na miesiąc ? Nie wiem ... nie
    dostawałem wezwań ... Zdaje mi się, że praktykuje się częściej
    wezwanie do zapłaty w okresie 7 dni , lub 14 ... Ok .. może być
    również miesiąc ... Więc nawet jeśli takowe wezwanie zostało
    skutecznie doręczone , to co najwyżej bieg "zawiesił" się na 1 miesiąc ...

    Powtarzam warunek - skutecznie doręczone wezwanie ...
    Z drugiej strony - nie jestem prawnikiem , ale KC konkretnie
    przedstawia jak przedawniają się takie roszczenia ... Prawo przewozowe
    narzuca wygodny "dla siebie" manewr w postaci owego wezwania ...
    Pytanie ... czy na podstawie cywila , nie da się uwalić założeń tej
    ustawy ...

    Stasio Podróżnik
    e-mail: http://www.kopernet.eu.org/~promilek/e-mail.jpg
    WWW (co? gdzie? w Przemyślu): http://www.przemysl-przemysl.prv.pl