  • Data: 2003-01-29 19:52:02
    Temat: Re: Mandat i zabrany dowód rejestracyjny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | przez nieuwagę wjechałem autem do rowu (pusta droga), nic mi się nie
    stało,
    | auto po prostu ześlizgnęło z nasypu.... po 15 min. zjawiła się policja.
    | dostałem mandat 200 zł i zabrano dowód rejestracyjny pojazdu.
    | jeżeli nie wzywałem policji to ona ma prawo wlepić mi mandat i zabrać
    dowód
    | rej. (lekko uszkodzony dach i wybita przednia szyba).

    A czy osoba dokonująca włamanie może mieć pretensje do załogi radiowozu, że
    ją złapali? Przecież też nie wzywała policji.

    | A co w przypadku jeśli mam kaprys i na poboczu wybije szyby i poskacze na
    | dachu swojego auta? rozumiem, ze mandatu nie dostane ale czy policja
    | zabierze dowód rejestracyjny?

    Tak, ponieważ samochód z uszkodzoną przednia szybą (wystarczy, że poważniej
    pękniętą) nie może jechać. Zabiorą Ci dowód, nawet jak kamień uderzy.

    | a gdyby powiedzieć, że wjechałem tam od strony pola i sobie dla kaprysu
    | przewróciłem auto....

    No to, jeśliby nie mogli udowodnić, że było inaczej, to nie mogliby dać Ci
    mandatu, albowiem nie spowodowałeś zagrożenia w ruchu.