  • Data: 2010-12-28 15:04:17
    Temat: Re: Maly problem z blogiem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.12.2010 17:06, Olgierd pisze:

    > Otóż i jesteś w mylnym błędzie, co do zasady to nie będzie "cytat", lecz
    > "przedruk", a więc nie art. 29 pr.aut. lecz art. 25 ust. 1 pkt 1 lit. b w
    > zw. z ust. 2 pr.aut.
    >
    > Mogę sobie wyobrazić "cytat" zdjęcia (art. 29 ust. 1 pr.aut.), ale z
    > uwzględnieniem ograniczeń tam wskazanych: jak w całości to "drobny
    > utwór", i tylko jeśli jest to podyktowane tam wskazanymi celami.

    Chwila... Nie wiem czy wiesz, jak to się robi od strony kodowania...

    Bierzesz adres zdjęcia i podajesz go (odpowiednio) na swojej stronie, a
    przeglądarka wyświetla je razem z resztą strony.

    Technicznie rzecz biorąc osoba "wystawiająca" stronę z "cytowanym"
    zdjęciem de facto tylko mówi "popatrz tam" - i to oglądająca
    przeglądarka tam "patrzy".

    Co innego jeśli ktoś skopiuje to zdjęcie do siebie, na swój serwer.

    Przykład:

    <IFRAME src="http://www.wp.pl" width="400" height="500" scrolling="auto"
    frameborder="1"></IFRAME>

    To umieści na mojej stronie, w małej ramce, całą stronę Wirtualnej Polski.

    I jak ma się do tego prawo autorskie? Bo technicznie rzecz biorąc jest
    to tylko wskazanie "patrz sobie przez małe okienko tam: www.wp.pl".