    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Małą wspólnota - problem.
    Date: Mon, 30 Nov 2009 14:33:29 +0100

    On Sat, 28 Nov 2009, Alek wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > A zauważyłeś w jego wypowiedzi wyrazy "Sąd jak uzna"?

    Ależ zauważyłem - tyle, że pomalowanie płotu i postawienie garaży
    jakby zupełnie przeciwnie rokują ;)
    Oczywiście, że możesz iść do sądu z "pomysłem" nakazania mi postawienia
    gdzieś garażu. Nawet mimo, że nie jesteś współwłaścicielem tego
    terenu.
    Pytanie, czy oczekujesz innego skutku niż zapłacenie za pozew :)
    Jak wolisz wersję formalną - przepis nie odwołuje się do "racji",
    odwołuje się do "interesu". "Interes" tego kto nie chce, np.
    "ale ja nie mam zamiaru płacić za ich fanaberie" (znaczy: garaż),
    to inna wersja niż "nie mam zamiaru płacić za konserwację, do
    której jestem zobowiązany".

    Zauważ: post był o tym, że WSPÓLNOTA ma postawić garaże.

    Nie o tym, że ktoś ze współwłaścicieli (być może kilku) *na
    własny koszt, ryzyko i celem własnego zysku* chciałoby *sobie*
    postawić garaże na wspólnym terenie, bo to *inna* sprawa!
    Postawienie sprawy tak: "chcemy postawić *swoje* garaże,
    a on się sprzeciwia, mimo że nie zabraniamy mu aby sobie
    też postawił", IMHO zmienia postać rzeczy diametralnie.

    BTW: zostawiłeś post przedpiścy a wyciąłeś wrotkę, wygląda jakbym
    to ja pisał.

    pzdr, Gotfryd
    (mała wspólnota, z indywidualnymi garażami na wspólnym terenie)