    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: MTK był dobry, jest zły [Putin v. Netanjahu]
    Date: Tue, 21 May 2024 16:16:04 +0200

    On Tue, 21 May 2024 15:35:20 +0200, A. Filip wrote:
> [...]
    r-karim-aa-khan-kc-applications-arrest-warrants-situ
    ation-state

    > Izrael blokuje Strefę Gazy od 2007 [A]. Blokada przez aż tyle lat
    > raczej jest trudna do szerokiego i przekonującego+ uzasadnienie jak ktoś
    > nie jest "zainteresowaną stroną". Jak się szczura zagoni do kąta to

    No ale MTK ich nie oskarzył o to.

    > przestaje uciekać. IMHO Izrael zagania niemal podręcznikowo.

    Wczesniej Fatah'u tak nie blokował.

    > Zaś w wersji *bardzo* cynicznej: Izrael oberwał efektami ubocznymi
    > udanego podzielenia Palestyńczyków na OWP na Zachodnim Brzegu
    > i Hamas w Strefie Gazy.
    >
    > [A] https://en.wikipedia.org/wiki/Blockade_of_the_Gaza_S
    trip

    Jak widac, ta blokada nie była pełna.
    No i ciągle mają granicę z Egiptem, który co prawda też blokuje,
    ale ma swoją politykę, i nie musi.

    A tu jeszcze ... Biden im zrobił pływający port ?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gaza_floating_pier

    J.