    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Lokdałny
    Date: Wed, 19 Jun 2024 10:46:13 +0200

    W dniu 19.06.2024 o 08:55, Shrek pisze:

    > Słusznie, można się dowiedzieć nieprzyjemnych rzeczy - w skrócie -
    > naukowcy mówią że lokdałny nie dziają.

    Bzdura.
    1) izolacja jest najbardziej skuteczna przy chorobach zakaźnych
    Najlepiej się nie zarazić, niż sprawdzać na własnej skórze, czy akurat
    ja mam silniejszy organizm (albo moje dzieci), czy nie.
    3) naukowcy mówią, że są skutki- bo są - a nie ze nie działają
    4) nikt nie wiedział jak to się potoczy.
    Wyciąganie wniosków z "co by było gdyby" jest z dupy wzięte.
    5) więc, to nie lokdałny nie działają - może zostały źle zorganizowane,
    ludzie mieli to dupie i nie przestrzegali, nieszczepy miały to w dupie
    itd. - trzeba wyciągnąć wnioski i przy następnym zrobić to inaczej, tym
    bardziej że populacja rośnie i się zagęszcza
    6) skutki długofalowe o których wspomina na koniec (gorszy dostęp do
    edukacji itp.) - dotyczą tych, którzy przeżyli.
    Postawienie tezy, że gdyby nie było lokdałnów, to tych skutków by nie
    było jest z dupy wzięte.
    Skutki krótkofalowe i długofalowe są faktem - z tego nijak nie wynika,
    że następnym razem nie warto izolować ludzi (tym bardziej, gdy nie ma
    jeszcze szczepionki). Nie ma gwarancji, że bez lokdałnów tych skutków
    krótkotrwałych (a tym bardziej długofalowych) nie będzie. Pewnie będą
    inne, o ile w ogóle zostanie wystarczająco duża populacja żeby je odczuć.
    7) więc, jaki ma cel takie pierdolenie? Że następnym razem trzeba olać,
    puścić na żywioł i liczyć, że akurat ja znajdę się w gronie farciarzy?
    Można i tak, planeta pewnie odetchnie.

    Bardzo mi się spodobał jeden z komentarzy pod filmikiem.
    Że skoro większość ludzi przed wypadkiem używa hamulca, to można
    wyciągnąć wniosek, że to hamulce są przyczyną wypadków. Więc może trzeba
    wyeliminować przyczynę wypadków i zlikwidować hamulce w samochodach.

    A szury miały rację.
    Piotr