  • Data: 2010-01-16 10:45:02
    Temat: Re: Lokator z przydzialu
    Od: TRACK <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zacząłbym od rozważenia, dlaczego ta opłata jest w czynszu.
    > Przez czynsz rozumiem opłatę "za używanie lokalu" (dosłownie, tak jak
    > znaczy prawnie: "opłata za najem"), i IMO powinna ona być *oddzielona*
    > od opłat za media (woda, gaz, prąd, ciepło...).

    > Jak właściciel kamienicy ustanawia *ryczałtową* opłatę za media,
    > wliczoną do czynszu, to prosi się o kłopot, IMVHO.
    > Dajmy na to: prąd będzie "ryczałtowy".
    > No to lokator będzie grzał prądem (i nie dziwota).
    > Były "za socjalizmu" bloki, w których ryczałtowy był gaz...
    > No i dochodzi sprawa "rozliczenia" - udowodnienia, że podniesienie
> [...]

    Witam,

    Tutaj lokator osobno placi za smieci, czynsz, wode. Gaz do
    kuchenki ma podlaczony na osobny licznik, tak samo jest z kwestia
    pradu.

    Ogrzewanie rozliczane jest osobno tylko w sezonie. Od zawsze bylo
    ono rozliczane w takie sposob, ze przychodzila faktura na x zl.
    Byla ona dzielona na ilosc metrow do ogrzania w calej kamienicy,
    a nastepnie mnozona przez liczbe metrow zajmowana przez lokatora.
    W zwiazku z tym, ze gaz z roku na rok drozeje automatycznie koszt
    za metr rowniez szedl w gore.