eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLinux i faktura zakupu jako dowód legalnosci softu ? Jak to własciwie jest ? › Re: Linux i faktura zakupu jako dowód legalnosci softu ? Jak to własciwie jest ?
    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Linux i faktura zakupu jako dowód legalnosci softu ? Jak to własciwie
    jest ?
    Date: Tue, 02 Dec 2003 00:27:38 +0100

    batot wrote:

    > To czemu ludzie ślą mi jakąś fame że na linuxa trzeba mieć jakies faktury
    > zakupu ?????

    Bo w polsce jest "prawo" i "prawo urzedasa".
    Niestety "prawo urzedasa" czesto mowi ze to Ty masz udowadniac ze nie jestes
    wielbladem, Murzynem i zlodziejem na dodatek.
    Mozesz sie szarpac po sadach i do samego NSA odwolywac, _udowadniac_
    poniesione straty itp itd.
    Przyjdzie kontrola, zabiora dyski i beda klopoty. A ze "prawo" mowi cos
    innego, to potem bedzie na rozprawie czas o tym pogadac -
    najprawdopodobniej dopiero tam Cie zrozumieja.

    Ja mam pytanie dotyczace programow mojego autorstwa. Jak sam sobie napisze
    program, to co? Mam go sam sobie sprzedac?

    I drugie pytanie - moja uczelnia ma jakis tam pakiet Microsoftu "academic
    alliance" i na jego podstawie moze udostepniac oprogramowanie dla
    studentow. Jest tam wszystko - windowsy, serwery (z tego co pamietam to
    nawet MS Flight Simulator chyba byl, ale tego pewien nie jestem) itp itd.
    Kazdy student moze podrzucic do odpowiedniego pracownika uczelni CD-Rki i
    dostac co tylko chce (poza MS Office konkretnie) i korzystac w domu.

    I niby jak ja biedny zuczek mam teraz sie tlumaczyc przed BSE wpadajacym do
    domu? ;)