eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLinux i faktura zakupu jako dowód legalnosci softu ? Jak to własciwie jest ? › Re: Linux i faktura zakupu jako dowód legalnosci softu ? Jak to własciwie jest ?
  • Data: 2003-11-30 21:55:39
    Temat: Re: Linux i faktura zakupu jako dowód legalnosci softu ? Jak to własciwie jest ?
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    batot <v...@p...NO.onet.SPAM.pl> wrote:

    > Jesli program jest płatny to jest prawa prosta wystarszy zapewne faktura
    > zakupu. A ja mam na mysli kiedy program jest darmowy co wtedy ???

    A no nic - ani przy sofcie darmowym ani komercyjnym nie ma obowiazku
    posiadania faktury. Licencja i ew. oryginalne nosniki + ceryfikat zalatwiaja
    sprawe. Tak sie skalda ze w kacelarii nie mam nia jednej faktury na soft bo
    calosc oprogramowaia byla nabyta przez cesje od osob fizycznych lub jest na
    GNU GPL ew. freeware lub soft zbundlowany ze sprzetem [OCR i graficzny od
    skanera]. Wrzucanie kosztow oprogramowania w koszty dzialalnosci to Twoje
    uprawnienie a nie obowiazek!.
    Cala sprawa z fakturami bierze sie z tego, ze kontrolerzy ida po
    najmniejeszej linii oporu - z fakturami latwiej im weryfikowac legalnosc niz
    wczytywac sie w licencje. Ze jest to dzialanie bezprawne to inna sprwa. Ale
    bez potrzeby walczyc z wiatrakami nie ma sensu - kupujac swego czasu Debiana
    z Linux+ Extra wzialem na niego na wszelki wyadek fakture na kancelarie by
    nie uzerac sie z kontrolerami. Porady kosztuje wiec nie wiem dlaczego niby
    udzielac ich za darmo niedouczonym lub wygodnickim kontrolerom.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl