  • Date: Sat, 12 May 2007 22:10:39 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Link] Ochroniarskie mendy z Izraela w akcji

    Robert Tomasik wrote:

    > Różnie z tym bywa. Tak, czy siak kolumna na prezydenta czeka na
    > silnikach. O ile stoi, to włącza się je kilka minut wcześniej. Chyba, ze
    > podjeżdżają, to wówczas nie wyłącza się silników.

    Z tym że prezydencka kolumna jakoś się wyróżnia. Np. obstawą BOR-owską i
    medialną.

    [ciach]

    > Wolno im się bronić, bo o tym piszemy. Blokować dróg czy rewidować kogoś
    > oczywiście nie mogą. Ale przecież wątek jest głównie o tej obronie.

    Odnoszę się do całego artykułu.

    > Wiesz, ten artykuł - moim zdaniem - jest mocno naciągany. Uwypuklono
    > nadmiernie pewne fakty, a pominięto półsłówkami inne.

    Dlaczego tak sądzisz? Arogancja (wobec ludzi i prawa) różnego pokroju
    "ochroniarzy" to dość normalna sprawa. Sam to odczułem.

    > Wiesz, to jednak z reguły są profesjonaliści.

    Tia...

    > Wiesz, cała rzecz tkwi w moim założeniu, ze Włoch najprawdopodobniej
    > usiłował się wedrzeć do któregoś z autobusów. No bo nie wyobrażam sobie

    Nadal teoretyzujesz. No, ale faktem jest, że teoria może okazać się
    prawdziwa.

    W każdym razie jakbym ja bym na miejscu tego Włocha, to moje "zmuszanie"
    polegałoby najwyżej na (w skrajnym przypadku) zrobieniu zdalnej
    werbalnej awanturki, wezwaniu policji i zrobieniu podobizn łamiących
    przepisy ze szczególnym uwzględnieniem tablic rejestracyjnych.

    [ciach]

    > atak. Na całe szczęście od pewnego czasu orzecznictwo odeszło od takiego
    > poglądu i o ile atak jest rzeczywisty, to już nikt nikomu wstrętów nie
    > czyni z tego powodu, że z braki szabli zastrzelił napastnika.

    Hmmm... Abstrahując od tego wątku - to ciekawa dla mnie informacja ;)

    [ciach]

    > W tym szaleństwie jest pewna metoda. Gdy pierwszy raz się z tym
    > spotkałem, też byłem zdziwiony. Ale oni podczas strzelania nie liczą

    Jasne, liczenie trudna sprawa...

    > strzałów. Zużywają magazynek na odparcie ataku i o ile nie ma nowych
    > celów resztę amunicja pakują dla pewności w "to, co leży". Wymiana
    > magazynka i ochrona jest gotowa do odparcia kolejnej napaści.

    Taka z nich ochrona, jak z Heroda przyjaciel dzieci...

    > Uważam, że masz rację w tej materii, a wiele napaści prowokują właśnie
    > swoim wyzywającym zachowaniem. Tak, jak chrześcijanin nie powinien nie
    > ze swoją religią obnosić ostentacyjnie, gdy pojedzie do kraju
    > muzułmańskiego, tak i oni powinni uszanować fakt, że mimo wszystko są w
    > kraju chrześcijańskim, gdzie nie koniecznie każdy musi znać i szanować
    > ich zwyczaje.

    Nie o to chodzi. Może analogia...

    Jakby sobie do Polski przyjechała wycieczka Muzułmanów i o którejś tam
    godzinie rozłożyliby dywaniki i zaczęli kłaniać się w kierunku Mekki -
    niby dlaczego miałby to mi przeszkadzać?

    Pod warunkiem, że w tym celu nie zablokowaliby całej drogi oraz nie
    rewidowali czy obezwładniali podejrzanie nie-muzułmańsko wyglądających
    przechodniów.