eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLikwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem? › Re: Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?
  • Data: 2011-01-29 11:22:38
    Temat: Re: Likwidacja Kasy a ochrona danych osobowych-zgodna z prawem?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Chopin" <m...@p...pl>

    > Sprawdź czy Twój ZE stosuje identyfikatory klienta.
    >
    > Robię cyklicznie ze swojego konta przelewy internetowe m.in. dla matki i
    > dla siebie (Energa, Kablówka, Sp-nia mieszkaniowa).
    > We wszystkich przypadkach wpisanie nr-u klienta w polu tytułem załatwia
    > sprawę :-).
    > Potwierdza to fakt, że nadawca nie jest istotny i można wpisać tam
    > cokolwiek.

    W pole "tytułem" też możesz wpisać cokolwiek o ile da się na podstawie
    innych pól wyciągu wywnioskować tytułem czego mogłoby to być. Pi razy drzwi
    wygląda to tak. W pierwszym rzędzie rozpoznaje się przelewy własne oznaczone
    w referencjach klienta tak, że wskazują konkretny dokument księgowy. Jeśli
    operacja nie wydaje się przelewem własnym to próbuje się znaleźć
    kontrahenta. Wyznacznikiem może być indywidualny numer bankowy do wpłat dla
    danego klienta. Jeśli nie, wykorzystuje się przechowane przy poprzednich
    wpłatach powiązania numeru rachunku bankowego wpłacającego lub szuka
    wpłacającego na podstawie ... danych osobowych wpłacającego. Jak już
    rozpozna się kontrahenta szuka się dokumentu księgowego tytułem którego
    wpłata jest. Zwykle szuka się po prostu nierozliczonego dokumentu na kwotę
    przelewu. Szukania po polu tytułem raczej nie praktykuje się ponieważ jest
    zwykle wypełniane ręcznie więc ciężko z góry założyć co w polu tym jest np
    numerem klienta czy dokumentu księgowego (np faktury czy noty) na dodatek
    nie ma gwaranacji, że nie popełniono literówki lub nie zmieniono formatu we
    wprowadzaniu więc zwykle ogranicza się to do ręcznego porównania pola
    "tytułem" z polami nierozliczonych dokumentów dla rozpoznanego już
    kontrahenta. Tym bardziej nie praktykuje się szukania kontrahenta po tym
    polu. Użyteczne jest do ostatecznego wyboru kiedy kontrahent czy konkretny
    dokument został już wyszukany na podstawie innych danych przelewu.