    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencji brak - programy komputerowe
    Date: Tue, 28 Aug 2007 01:40:31 +0200

    On Mon, 27 Aug 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > O ile wiem, uprawnienia wynikające z umowy licencyjnej nie muszą być
    > zbywalne, i bardzo często zbywalne nie są.

    Acz mamy dwie sprawy:
    1. zapisy w umowach licencyjnych, twierdzące jak wyżej (czasami ze
    znamiennym jawnym dodatkiem "zapisy umowy sprzeczne z prawem
    miejscowym nie są stosowane", czy jakoś tak :))
    2. pytanie czy owe zapisy j.w. są w .pl ważne.

    IMO:
    a. jeśli słowo "licencja" *jest* częścią pojęcia "prawa majątkowe"
    (przyznaję, że wielokroć optowałem za) to owszem, można by
    wyłączyć prawo do zbycia (art.41.1.2), *chyba* że zachodzi "b"
    (bo byłby to przepis szczegółowy)
    b. jeśli "program w pudełku", wyposażony w licencję, jest
    "egzemplarzem", to oczywiście prawo do zbycia jest bezwzględne
    (art.51)
    c. jeśli nie zachodzi ani a. ani b. to przydała by się podstawa prawna.
    Na mój gust wypadałoby pamiętać, że jeśliby nie wynikała ona
    z ustawy prawo autorskie, to jej naruszenie nie podpadałoby
    pod przepisy tej ustawy, prawda?

    pzdr, Gotfryd