    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja na windowsa kupiona na Allegro
    Date: Thu, 7 Nov 2002 22:57:03 +0100

    On Thu, 7 Nov 2002, Astec SA wrote:

    >+ Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    >+ [..
    >+ > Ale to w kontekście dyskusji z A.B jest sprawą trudniejszą:
    >+ > on nie ma zamiaru uznać że *poza* prawami autorskimi
    >+ > strony umowy zobowiązane są również *innymi* prawami...
    >+
    >+ Jeżeli sprawa dotyczy umowy związanej z eksploatacją utworu
    >+ to nadrzędna nad wszelkimi umowami jest Ustawa o prawach autorskich
    >+ i pokrewnych, prawda?

    Nieprawda, przykro mi :(
    Jedyna znana mi nadrzędność to hierarhia:
    Konstytucja-ustawy-rozporządzenia
    ...od której nieco wyłamują się zapisane równorzędnie
    do ustaw umowy międzynarodowe (a faktycznie - ze względu na
    niekonstytucyjny ;) prymat prawa międzynarodowego
    nad lokalnym - nadrzędne nad ustawami, a kto wie czy
    przypadkiem również nie nad Konstytucją)
    [...]
    >+ Microsoft ma prawo w umowie ze sprzedawcami, czyli OEM,
    >+ do ustalenia warunków wprowadzenia utworu do obrotu.
    >+ Potem jednak NIE MA żadnego prawa do kontrolowania nabywców
    >+ ani tym bardziej obrotu tymi programami.

    No to okopujemy się każdy na swojej pozycji.
    [...]
    >+ > artykułu X.Y ustawy o ochronie własności intelektualnej
    >+ > to nie złamię *żadnego* prawa !
    >+
    >+ A jakie jeszcze możesz złamać???

    KC - zasadę swobody umów, IMHO.
    Nikt nikomu nie broni przyjąć na tym samym papierku
    co licencja (i pod jednym tytułem - przypomnę że w .pl
    nie tytuł umowy jest ważny) dowolnych innych zobowiązań.

    Kiedyś usiłowałem dociec czy jeśli w umowie będzie zapis
    łamiący prawo (pojedynczy) to czy *cała* umowa jest
    nieważna; wyszło na to że niestety reszta umowy jest ważna.

    Ja się już z wątku wyłączam, szkoda bitów :)

    Pozdrowienia, Gotfryd