    From: "MR" <m...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja OEM - jak kupic
    Date: Thu, 11 Apr 2002 00:16:23 +0200

    Trzeba tutaj zaznaczyc, ze jest różnica pomiedzy np. Win98 i XP. Jesli
    chodzi o nowe licencje (np. XP) to trzeba rejestrowac w Microsofcie zmiany w
    konfiguracji sprzetu, wiec nie ma mowy o przeniesieniu licencji na zupelnie
    inny sprzet.
    Jezeli zas chodzi o stare licencje np. Win98, to jedynym warunkiem jest
    posiadanie plytki, ksiazeczki i certyfikatu autentycznosci przypisanego do
    sprzetu. I nie ma tu zadnej szczególowej definicji sprzetu, ani ograniczen w
    jego unowoczesnianiu.
    Jednakze na plytce z systemem jest napisana nazwa producenta sprzetu, wiec
    jesli facet kupil Windowsy do komputera HP, a Ty masz laptopa Compaqa, to
    chyba nie wytlumaczysz nikomu, ze ta licencja byla przypisana do tego
    sprzetu. No
    chyba, ze stwierdzisz, iz umiesciles wnetrznosci laptopa HP w obudowie
    Compaqa.
    Na dodatek plytka z systemem OEM (System Recovery) nie dziala na komputerach
    innych producentów. Stosowane tu jest zabezpieczenie polegajace na
    umieszczeniu tzw. BIOS-locka, który zawiera kod producenta i blokuje
    dzialanie plytki. Nie wiem tez czy nie sprawdza równiez HDD. Szczegółów nie
    znam.
    Sam kupilem komputer z licencja OEM Win98SE. I tez mam problem: co stanie
    sie jesli padnie plyta glówna lub dysk i płytka z systemem przestanie
    działać. Czy wtedy stracę licencję? Zadałem to pytanie producentowi. Jak
    odpowie, to poinformuję.