  • Data: 2005-05-31 16:14:03
    Temat: Re: Legalnosc oprogramowania i pozbawianie kompa.
    Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Niemniej jednak z tego sprawy kryminalnej być nie może - najwyżej
    > cywilna.

    O nie naklejenie naklejki na obudowe? To niech Cie taki MS pozwie
    - przynajmniej zarobisz na kosztach sadowych ;)

    > A i tak, jeśli ktoś naklejki sobie nie nakleił ("Bo się bałem, żeby
    > się nie zniszczyła - jakbym wtedy udowodnił, że program nie 'piracki',
    > hmm?"), to przy takiej argumentacji wątpię, żeby sąd przyznał rację
    > głupim pretensjom mikrosyfa.

    To raz. Dwa ze AFAIR obowiazek naklejenia naklejki w widocznej czesci
    obudowy ma tylko "producent komputera" - dotyczy to dostawcow calych
    zestawow z OSem MS typu OEM. Jak Kowalski kupi taki XP HE OEM w sklepie z
    pamiecia, dyskiem twardym itp. to _JEGO_ to nie dotyczy, choc w razie
    kontroli wygodniej miec to badziweie [kojarzace mi sie z tatuowaniem
    wiezniow w obozach koncentracyjnych] naklejone na obudowie, by nie
    tlumaczyc roznym "smutnym panom" zakresu obowiazkow integratora OEM i
    konsumenta oraz tego ze nie jest sie wielbladem. Dotyczy to w szczegolnosci
    przedsiebiorcow.

    > Ja np. mam do gier OEMowe Win98se, które kupiłem razem z komponentami
    > komputera w hurtowni. I naklejkę mam nie na same obudowie, tylko na
    > zaślepce od stacji (obudowę w międzyczasie zmieniłem).

    Ja kupowalem win2k z karta i rowniez w licencji jest zapis ze wolno
    uzywac tylko ze sprzetem z ktorym sie OS OEM nabylo [inna sprawa ze
    to angielskie win2000 - tekst umowy zawartej na terenie Polski w ramach
    obrotu konumenckiego jest tylko po angielsku wiec mam spore watpliwosci co
    do skutecznosci zapisow - w szczegolnosci ograniczen zawartych w calej
    umowie]. Ale MS sie w miedzyczasie wycwanil - od wersji licencji na WinXP
    SP1 sprzet jakoby automagicznie wiaze sie z calym zestawem komputerowym
    [wczesniej tego nie bylo, wiazal sie tylko z zakupionym sprzetem]. Do czasu
    gdy nie zapadnie wyrok uznajacy to za niedozwolone postanowienie umowne
    bezpieczniej jednak sie tego trzymac.

    > Kopię mam legalną (jak widać ponaklejce), a na inne niż zalecane
    > naklejenie naklejki to mogą mi skoczyć.

    Za nie naklejanie rowniez.
    A z wprowadzeniem Longhorna user bedzie pewnie zobowiazany do wytatuowania
    sobie kodu kreskowego na karku ;>

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938