    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalne oprogramowanie - weryfikacja [troche OT]
    Date: Tue, 26 Dec 2006 23:46:06 +0100

    Zbyszek napisał(a):
    > Jest pewna skuteczna metoda (lecz bardzo trudna) którą poszedłem:
    > (takie moje 3 centy/grosze do dyskusji)
    >
    > Ja dla świętego spokoju wywaliłem Windows z całym tym syfem różnego
    > pochodzenia (bo skąd ja wiem co kto instalował i czy jakiś wirus lub
    > activex ściągnięty z Internetu nie jest chroniony prawami autorskimi) i
    > zainstalowałem Linuksa. Skończył się problem gierek, wirusów, gadu gadu i
    > innego śmiecia.

    Ta metoda jest skuteczna tylko dla nielicznej grupy użytkowników.
    Pozatym zawsze mam ubaw jak ktoś pisze że linuks jest bezpieczniejszy i
    mniej inwazyjny. Nie porównuj systemu gdzie dajesz użytkownikowi prawa
    administratora (Windows) z systemem gdzie dajesz tylko prawa uzytkownika
    (linuks). Pierwszy system tez mozna tak skonfigurowac, zeby sie
    zabrudzic nie dalo. Jednak do tego trzeba miec troche wieksza wiedze od
    tych co tylko potrafia nazekac :) Ale to OT wiec nie rozwijajmy tego
    watku...

    > (no i sam wracam też :-)). Pełny luzu i wewnętrznego spokoju patrzę w
    > przyszłość. Pieniądze przeznaczone na zakup komercyjnego oprogramowania
    > wpłaciłem na różne fundacje i organizacje wspomagające tworzenie otwartego
    > oprogramowania. Muszę przyznać, że wpłaciłem je z prawdziwą przyjemnością.

    ??? Tak na plus wyszedles? Dziwne, chyba nie liczysz kosztów wdrożenia i
    szkolen które sa wielokrotnie wyższe niż przy systemach Windows...

    > wszystko?). No i Linuksa łatwiej naprawić i utrzymać w czystości. Bo jak
    > użytkownicy brudzą to tylko we własnym profilu. Gdy przesadzą to kasuje się
    > stary profil i tworzy nowy. Ten mało popularny system da się polubić jak
    > się zrozumie jak działa i jak go _właściwie użyć_ w firmie. Wtedy naprawdę

    To samo moge napisac o Win (chyba ze Ty miales do czynienia z linia 9x ;) )

    pozdrawiam,
    Przemek O.