    From: Zbyszek <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalne oprogramowanie - weryfikacja [troche OT]
    Date: Tue, 26 Dec 2006 22:17:40 +0100

    Hikikomori Wielce Swiateczny i Pogodny Pan San wrote:

> [...]

    Jest pewna skuteczna metoda (lecz bardzo trudna) którą poszedłem:
    (takie moje 3 centy/grosze do dyskusji)

    Ja dla świętego spokoju wywaliłem Windows z całym tym syfem różnego
    pochodzenia (bo skąd ja wiem co kto instalował i czy jakiś wirus lub
    activex ściągnięty z Internetu nie jest chroniony prawami autorskimi) i
    zainstalowałem Linuksa. Skończył się problem gierek, wirusów, gadu gadu i
    innego śmiecia.
    Każdy ma stację roboczą skonfigurowaną i zabezpieczoną tak, że nie może nic
    w systemie instalować. Użytkownicy nie znają Linuksa więc nic nie umieją
    zainstalować samodzielnie w swoim profilu. Wszystko czyste, ja mam spokój i
    czuję się bezpiecznie, produktywność wzrosła - wcześniej puszczam do domu
    (no i sam wracam też :-)). Pełny luzu i wewnętrznego spokoju patrzę w
    przyszłość. Pieniądze przeznaczone na zakup komercyjnego oprogramowania
    wpłaciłem na różne fundacje i organizacje wspomagające tworzenie otwartego
    oprogramowania. Muszę przyznać, że wpłaciłem je z prawdziwą przyjemnością.

    Najbardziej cieszę się z tego, że gąszcz przepisów i milion warunków w
    każdej licencji nie udusi mnie już więcej (kto ma czas czytać to
    wszystko?). No i Linuksa łatwiej naprawić i utrzymać w czystości. Bo jak
    użytkownicy brudzą to tylko we własnym profilu. Gdy przesadzą to kasuje się
    stary profil i tworzy nowy. Ten mało popularny system da się polubić jak
    się zrozumie jak działa i jak go _właściwie użyć_ w firmie. Wtedy naprawdę
    jest fajny. Wszystkich, którzy chcą podążyć moim tropem ostrzegam:
    wdrażajcie odpowiedzialnie i ostrożnie, zróbcie plan i badania czy darmowy
    odpowiednik ma to co trzeba do wykonania danej pracy. Programy można z
    godnie z licencją ściągnąć za darmo i używać ile się chce. Ja przechodziłem
    stopniowo aż się okazało, że Windows już nie jest już potrzebny.

    Zbyszek