  • Data: 2006-03-23 14:08:47
    Temat: Re: Łamanie Praw Autorskich przez Solid Security
    Od: s...@s...pl szukaj wiadomości tego autora

    El_Chueco wrote:
    > Jakiś czas temu w folderze reklamowym firmy SOLID SECURITY kolega znalazł
    > zdjęcie jego autorstwa, po przerwie postanowił wrócic do sprawy.
    >
    > Po konsultacji z prawnikiem postawił utworzyć stronę i opisać przypadek. O
    > publikacji powiadomił przedstawiciela SOLID SECURITY i czeka teraz na
    > odpowiedź
    >
    > Zapraszam do zapoznania się ze sprawą na stronie
    > www.lukasz-telus.com/index.php?str=solidsecurity
    > Jeśli macie podobne doświadczenia, propozycje lub uwagi mogące mi lub
    > koledze
> [...]

    Działając w imieniu Solid Security Sp. z o.o. w Warszawie, w
    odpowiedzi na kwestię zasygnalizowaną przez Pana Łukasza Telus,
    wyjaśniam co następuje.

    Katalogi reklamowe jakimi posługuje się w swojej działalności Solid
    Security co do zasady są opracowywane i drukowane przez podmioty
    zewnętrzne. Dotychczasowa praktyka w tej kwestii wyglądała w ten
    sposób, że Solid Security formułowała treść jaka miała znaleźć
    się w materiałach, a umiejscowienie jej w odpowiednim kontekście
    graficznym należało do obowiązków agencji reklamowej. Dodatkowo,
    nasza firma zapewniała agencji wszelkie warunki do zrobienia zdjęć
    mających zostać umieszczonych w katalogach. W tym celu udostępniano
    pomieszczenia firmy, zapewniano obecność pracowników w miejscach
    gdzie robione były specjalne fotografie bądź sesje zdjęciowe. Nie
    zmienia to faktu, że o ostatecznym wykorzystaniu danego zdjęcia
    decydowała zawsze agencja reklamowa, przedstawiając Solid Security
    gotowy projekt katalogu do akceptacji. Tym samym nie mieliśmy
    bezpośrednio wpływu na to, że w poprzednim katalogu znalazło się
    sporne zdjęcie radiowozu policyjnego. Nie mamy też wiedzy w jaki
    sposób w posiadanie tego zdjęcia weszła agencja reklamowa. Oznacza
    to, że Solid Security nie można przypisać złej wiary przy
    wykorzystaniu przedmiotowej fotografii.

    Mając jednak na uwadze ciągłe dążenie do eliminowania
    rzeczywistych bądź potencjalnych nieprawidłowości związanych z
    funkcjonowaniem firmy zapewniam, że w kolejnym katalogu sporne
    zdjęcie na pewno nie zostanie wykorzystane.

    W ocenie Solid Security przy rozwiązaniu zaistniałej sytuacji będzie
    należało wziąć pod uwagę niewielki rozmiar zdjęcia jak i to, że
    częściowo różni się ono od negatywu znajdującego się w
    posiadaniu Pana Łukasza Telus. Poza tym warto w tym miejscu
    przypomnieć, że radiowóz policyjny w kolorze niebieskim jest
    powszechnym, codziennym elementem ruchu publicznego.

    Tym samym oświadczam, że Solid Security zwróci się w dniu
    dzisiejszym do Pana Łukasza Telus o przedstawienie propozycji
    ugodowego zakończenia sprawy.

    Z poważaniem,

    Radca Prawny
    Paweł Szejpuch