  • Data: 2009-08-02 09:13:16
    Temat: Re: L4 i druk Z-3 - kto dostarcza dokumenty do ZUS'u?
    Od: Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Charles pisze:
    > Witam.
    > Byłem na okresie wypowiedzenia z powodu redukcji etatu do końca lipca. W
    > trakcie wypowiedzenia przyniosłem do firmy L4. L4 obejmuje również część
    > sierpnia. Z tego co czytałem w necie do ZUSu musi wpłynąć L4 i
    > wypełniony druk Z-3.
    > Proszę o pomoc ponieważ nie mogę się nigdzie doczytać żeby się
    > dowiedzieć na 100% - kto wypełnia druk Z-3 i kto jest zobligowany do
    > dostarczenia L4 i Z-3 do ZUSu? Ja czy firma, w której byłem zatrudniony?
    > Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

    W firmie w której pracuję druki (Z-3 i ZLA czyli L4) przekazują kadry w
    momencie rozwiązania umowy.
    Choć możesz samodzielnie. Nigdy ZUS nie sprawdzał kto składa druk,
    jedynie poprawność zawartych danych. I tu może wyniknąć problem jeśli
    coś będzie nie tak wypełnione - możesz nie znać odpowiedzi na ich pytania.

    BogdanKa