  • Data: 2006-02-06 23:02:15
    Temat: Re: L-4...ZUS...pracodawca, pracownik
    Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakie mogą być konsekwencje wobec osoby przebywającej na
    > zwolnieniu lekarskim,
    > która podczas kontroli przeprowadzanej przez pracodawcę nie była obecna w
    > swoim miejscu zamieszkania?.

    Tak na dobrą sprawę to miałem taki przypadek. Dyrektor próbował zmusić mnie
    do wykonania pracy w czasie mojego chorobowego. Ponieważ ZUS "bardzo nie
    lubi" jak się pracuje na chorobowym, a ja mogę pracować przez Internet, nie
    otworzyłem drzwi. W drzwiach został ślad po dobijaniu się do mojego
    mieszkania w postaci 3 listów (wetniętych między drzwi :) )
    Oczywiście pracodawca odwdzięczył mi się kierując pismo do ZUS z żądaniem
    sprawdzenie mojego chorobowego. Prawnicy firmy tak skonstruowali pismo do
    ZUS'u, że ten nie był w stanie mnie namierzyć - czytaj nie było żadnej
    wizyty ani listu poleconego z ZUS :) .
    Zus odpowiedział, że mnie nie namierzył i przy następnym zwolnieniu prosi o
    informację, że jestem na zwolnieniu. Szefostwo było wściekłe, muszą wypłacić
    mi kasę. Jedyny problem w tym, że nie wiem jak sprawdzić kwotę :( 80% za 10
    miesięcy (pracowałem od stycznia do końca października) * 15 dni / x . Nie
    wiem co wstawić za x :(

    Robert