  • 1. Data: 2006-02-05 15:12:11
    Temat: L-4...ZUS...pracodawca, pracownik
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    Jakie mogą być konsekwencje wobec osoby przebywającej na
    zwolnieniu lekarskim,
    która podczas kontroli przeprowadzanej przez pracodawcę nie była obecna w
    swoim miejscu zamieszkania?.

  • 2. Data: 2006-02-05 21:46:56
    Temat: Re: L-4...ZUS...pracodawca, pracownik
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dr.Endriu wrote:
    > Jakie mogą być konsekwencje wobec osoby przebywającej na
    > zwolnieniu lekarskim,
    > która podczas kontroli przeprowadzanej przez pracodawcę

    Kontroli? MegaROTFL

    > nie była obecna w
    > swoim miejscu zamieszkania?.

    Może była w szpitalu, w sanatorium albo pod troskliwą opieką mamusi.
    Albo zwyczajnie nie otwierała drzwi.

  • 3. Data: 2006-02-05 22:03:40
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Sun, 5 Feb 2006 16:12:11 +0100, Dr.Endriu napisał(a):

    > Jakie mogą być konsekwencje wobec osoby przebywającej na
    > zwolnieniu lekarskim,
    > która podczas kontroli przeprowadzanej przez pracodawcę nie była obecna w
    > swoim miejscu zamieszkania?.

    Żadne. Wystarczy powiedzieć, że było się: na zastrzyku, na zabiegu, u
    lekarza, w aptece, na zakupach i wystarczy. Dobra wymówka, to powiedzenie,
    że się spało po bardzo silnych lekach. Mam poważne wątpliwości, czy
    pracodawca ma jakiekolwiek uprawnienia do przeprowadzenia takiej kontroli.
    Ale to już biegli w prawie się wypowiedzą.

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2006-02-05 22:59:37
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ds5r13$1l7$1@news.interia.pl Dr.Endriu <n...@i...pl>
    pisze:

    > Jakie mogą być konsekwencje wobec osoby przebywającej na
    > zwolnieniu lekarskim,
    > która podczas kontroli przeprowadzanej przez pracodawcę nie była obecna w
    > swoim miejscu zamieszkania?.
    Żadne.
    Pracodawca nie zna miejsca zamieszkania, a co najwyżej miejsce zameldowania
    pracownika, co może ale nie musi być tożsame.
    Nie ma obowiązku przebywania 24h/dobę w miejscu zameldowania bez względu na
    okoliczności
    Na zwolnieniu lekarskim jest kod oznaczający czy chory musi leżeć czy może
    chodzić.
    Nie ma przepisu zmuszającego chorego leżącego do leżenia/chorowania w
    miejscu zameldowania.
    Nie ma przepisu obligującego chorego, który ma się kurować w pozycji leżącej
    do informowania kogokolwiek gdzie zaległ.
    Nie ma także obowiązku reagowania na dzwonek we własnym mieszkaniu itp.,
    itd, i co tam jeszcze.
    I tyle. Martwy przepis ustanowiony przez głupców.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-02-05 23:13:20
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    <news:ds5r13$1l7$1@news.interia.pl> napisał(a):

    > Jakie mogą być konsekwencje wobec osoby przebywającej na
    > zwolnieniu lekarskim,
    > która podczas kontroli przeprowadzanej przez pracodawcę nie była obecna w
    > swoim miejscu zamieszkania?.

    Chorej osobie wolno przecież wyjść do sklepu po chleb, apteki, na zastrzyk,
    czy do lekarza.
    --
    Kaja

  • 6. Data: 2006-02-06 23:02:15
    Od: "cherokee" <n...@n...pl>

    > Jakie mogą być konsekwencje wobec osoby przebywającej na
    > zwolnieniu lekarskim,
    > która podczas kontroli przeprowadzanej przez pracodawcę nie była obecna w
    > swoim miejscu zamieszkania?.

    Tak na dobrą sprawę to miałem taki przypadek. Dyrektor próbował zmusić mnie
    do wykonania pracy w czasie mojego chorobowego. Ponieważ ZUS "bardzo nie
    lubi" jak się pracuje na chorobowym, a ja mogę pracować przez Internet, nie
    otworzyłem drzwi. W drzwiach został ślad po dobijaniu się do mojego
    mieszkania w postaci 3 listów (wetniętych między drzwi :) )
    Oczywiście pracodawca odwdzięczył mi się kierując pismo do ZUS z żądaniem
    sprawdzenie mojego chorobowego. Prawnicy firmy tak skonstruowali pismo do
    ZUS'u, że ten nie był w stanie mnie namierzyć - czytaj nie było żadnej
    wizyty ani listu poleconego z ZUS :) .
    Zus odpowiedział, że mnie nie namierzył i przy następnym zwolnieniu prosi o
    informację, że jestem na zwolnieniu. Szefostwo było wściekłe, muszą wypłacić
    mi kasę. Jedyny problem w tym, że nie wiem jak sprawdzić kwotę :( 80% za 10
    miesięcy (pracowałem od stycznia do końca października) * 15 dni / x . Nie
    wiem co wstawić za x :(

    Robert